niedziela, 13 września 2015

Pulpety rybne Pani Ewy

Któregoś dnia, będąc jeszcze na wsi, Daria uszczęśliwiła mnie sporą ilością ryb.
Rybki złowione przez męża Darii.
Przypomniałam sobie wtedy, że jadłam kiedyś w drugim końcu Polski przepyszne pulpety zrobione przez Panią Ewę.
Oczywiście nie miałam przepisu, ale... od czego "Telefon do Przyjaciela".
Przepis zdobyłam, rybki obrobiłam, pulpety obsmażyłam i do słoików włożyłam.
Wyszły pyszne:


Składniki:
- 1 kg różnych ryb (sprawić, sparzyć, obrać, oddzielić ości)
- 20 dag wędzonego boczku
- 1 jajko
- sól, pieprz

Wykonanie:
- ryby i boczek zmielić w maszynce
- dodać jajko, przyprawy, wymieszać
- formować pulpety i smażyć

Zalewa:
Smażyć do miękkości:
- 6 cebul
- liść laurowy
- ziele angielskie
- 1 szkl. oleju 

Dodać:
- 1 szkl. cukru
- 1 szkl. wody
- 1 szkl. octu
- 1 słoiczek koncentratu pomidorowego

Zagotować, zalać pulpety w słoiczkach,
pasteryzować 20 minut.

Pani Ewo, bardzo dziękuję:-*




5 komentarzy:

  1. Jolu głodna jestem a Ty mi
    tu z takimi smaczkami uuu - buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam pulpetów rybnych, z chęcią spróbuje;) Dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, mam kilka rybek, zrobię...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*