czwartek, 16 stycznia 2014

Wzory...c.d.

We wtorek spotkała mnie przemiła niespodzianka. Jedna z czytelniczek mojego bloga, Pani Ala, przyjechała do pasmanterii, w której pracuję i obdarowała mnie kolejnymi teczkami z wzorami haftu kaszubskiego. Tym sposobem moja kolekcja wzbogaciła się o szkołę żukowską i wdzydzką oraz o wzory Pana Leonarda Brzezińskiego. Teczka ze szkołą tucholską niby się powtarza, ale po dokładnym przejrzeniu okazało się, że nie wszystkie wzory się powtarzają!

 Pani Alu! Bardzo, bardzo dziękuję:-*
I polecam się na przyszłość:-)

Nieśmiało chcę powiedzieć, że jeśli ktoś ma zupełnie niepotrzebne wzory z haftami regionalnymi, nie muszą być tylko polskie, to ja z należytą czcią zaopiekuję się nimi:-)

9 komentarzy:

  1. Znam te wzory kaszubskie, bo mam je jeszcze gdzieś na starych serwetach mojej prababci, która pochodziła z Kaszub. Zawsze mi się podobały te motywy, te charakterystyczne niebieskie kwiaty, i mimo, iż nie używam tych serwet, trzymam je na pamiątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu, a ja przeszukałam moje szpargały w poszukiwaniu teczek i niestety nie znalazłam. Musiałam je jednak wyrzucić... Tak to jest, kiedy się mieszka w bloku... Mały metraż nie pozawala na gromadzenie tego, o czym się wie, że nie zostanie wykorzystane. Teraz żałuję : (

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wzory :) Zwłaszcza ten niebieski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też zbieram...
    Hafty z czystej pazerności, bo mało wyszywam.
    :(
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to mawiał mój profesor od łaciny :" Smutek podzielony jest połową ". smutku radość podzielona jest podwójną radością. Może nie dosłownie zacytowałam ale lata robią swoje i się zapomina, ale sen pozostał.Przepytuję koleżanki o wzory ludowe, może coś się uda. Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale że kolekcja rośnie :)
    PS: Ty masz talent do nietypowych sytuacji i wydarzeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj to super --- teczki z historią
    to bezcenna rzecz !!! Ale szkoły wdzydzkiej to
    Ci nie zazdroszczę i sama wiesz dlaczego albo dopiero
    się potem na własnej skórze przekonasz hehe ;))) Buziaki Jolu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiej kolekcji tylko pozazdrościć:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*