niedziela, 12 stycznia 2014

Wzory, wzory, wzory...

Od zawsze zbieram wszelkie możliwe publikacje z wzorami. 
 Interesują mnie wzory haftów, koronkowe, koralikowe i wszelkie inne.
Nie ukrywam, że korzystam z tzw. wzorów z internetu, ale zdecydowanie wolę te na papierze. Niewyobrażalną radość sprawia mi wertowanie stosu papierów.
Największy sentyment mam oczywiście do haftów, w tym do haftów regionalnych.
Miłością absolutną darzę haft kaszubski.
Jak tylko przeczytałam u Xymci, że uczęszcza na kurs haftu kaszubskiego, 
zupełnie oszalałam:-).
Poprosiłam Xymcię o kupno teczek z tymi wzorami. A Ona zgodziła się natychmiast.
Byłam w szoku. Zresztą jestem do dziś. 
Ale to potwierdza moją opinię na temat hafciarek.
To jest środowisko nad wyraz życzliwe.
Dzięki ogromnej życzliwości Xymci jestem już posiadaczką pięciu teczek z wzorami haftów kaszubskich. Mam wzory czepcowe, wzory szkoły puckiej, wejherowskiej, kociewskiej, borowiackiej i tucholskiej.
Mam nadzieję, że starczy mi życia, żeby zgłębić jeszcze ten haft:-))
Xymciu, bardzo, bardzo Ci dziękuję!!!


Tego samego dnia, kiedy listonosz dostarczył mi przesyłkę od Xymci,
odwiedziła mnie koleżanka z workiem pełnym wzorów. 
Największą część stanowią wzory haftu richelieu, ale nie tylko.


Publikacje są leciwe, czasem bardzo. Wśród wielu wzorów są dwa zeszyty.
Jeden formatu A4 z powklejanymi w środku zdjęciami powycinanymi z czasopism.
Kto jeszcze pamięta dodatki w Kobiecie i Życiu, Przyjaciółce,
 Gospodyni czy Młodym Rolniku?


A drugi zeszyt to prawdziwa perełka.
Z tyłu okładki instrukcja dla młodzieży licealnej:-))))))


A środek zapełniony odręcznie zapisanymi wzorami na serwety "druciane".
Wśród wielu wzorów jest nawet Gwiazda Jola.
A pod jednym opisem znalazłam datę:-))


Beatko, bardzo Ci dziękuję. Bardzo! Ale Ty i tak wiesz:-*
Hmmmm, teraz do mnie dotarło, że obydwie Dziewczyny, które uszczęśliwiły mnie jednego dnia, mają tak samo na imię:-)

Pozdrawiam Wszystkich w to niedzielne popołudnie.

12 komentarzy:

  1. Wspaniałe przesyłki dostałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wspaniałej, zabytkowej kolekcji wzorów.
    Ja pamiętam i posiadam wycięte z gazet lat 60-tych - 90-tych wzory haftów. Praktycznie wszystko związane z haftami, kupowałam na bieżąco :):):) Mam również teczki z haftem kaszubskim kupowane podczas wczasów nad morzem. Na wielkie rzeczy się nie porywałam, ale jakieś drobiazgi powstawały. Nie uwiecznione, jak większość naszych zabytkowych haftów.
    Już się cieszę na Twoje hafty ludowe !!!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny spisały się na medal :))) A teraz życzę powodzenia w haftowaniu tego wszystkiego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Beatki są super!!! Z taką ilością haftów to zawrót głowy gwarantowany :))

    OdpowiedzUsuń
  5. oj, to będzie się u Cibie w tym roku działo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj kochana to nam nacukrzyłaś hihi ;)))
    A ja Tobie kochana życzę tylko i wyłącznie
    dużo czasu abyś zrealizowała swoje plany
    z tych moich teczek tego Ci szczerze życzę !!!
    W razie czego służę też radą jak coś w razie
    Twoich wątpliwości co do tych naszych
    kaszubskich haftów !!! Uściski ogromne i buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy Ty Jolu wiesz , że jest nawet richelieu kaszubskie ???
      To dopiero wyższa szkoła jazdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hihihihihi ;)))

      Usuń
  7. Hmmm, ja też gdzieś kiedyś miałam takie zeszyty różnych szkół haftu kaszubskiego i... jakoś dawno nie wpadły mi w ręce... chyba nie przepadły gdzieś w odmętach czasu... Gdybym przypadkiem znalazła, to chętnie podrzucę, bo wiem, że ich haftować nie będę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Skarby niesamowite, data w kajecie powalająca, trzeba to przechować dla potomnych.
    PS. Mam szykować wolną półkę????

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile skarbów !! :) Teraz ciężko będzie się zdecydować za co się zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow..każda hafciarka o tym marzy i fakt, w tym gronie jest wiele naprawdę życzliwych osób:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*