środa, 7 listopada 2012

Tord Gustavsen Quartet

Wczoraj w sali koncertowej Impartu odbył się koncert jazzowy, którego nie mogłam odpuścić. Występował Tord Gustavsen, norweski pianista, ze wspaniałymi muzykami, tworzącymi kwartet.
Tord jest wyjątkowym kompozytorem, na wskroś norweskim. Melancholijny, medytacyjny, romantyczny i chłodny... Jego muzyka jest raptem o ton głośniejsza od ciszy. Można się zatracić w tej muzyce. Całkowicie.
Prawdziwa uczta dla ucha i duszy.


Byłam na wcześniejszych koncertach Torda, jeszcze wtedy, gdy wspólnie z muzykami tworzyli trio. Widzę i słyszę jak się zmienia, jak dojrzewa, jak coraz bardziej zachwyca.
Na koncercie promowali swoją ostatnią płytę The Well, wzbogaconą o kolejny instrument muzyczny - saksofon. Płyta wspaniała. Już od wczoraj wyczekuję na kolejny ich koncert i mam szczerą nadzieję, że nie będę czekała kolejnych 4 lat:-)

Kwartet tworzą:
Tord Gustavsen - fortepian
Tore Brunborg - saksofon tenorowy
Mats Eilersten - kontrabas
Jarle Vespestad - perkusja

Każdy z muzyków jest wyjątkowy, niepowtarzalny. Jednak wczoraj moje serce skradł kontrabasista:-) Absolutnie doskonały!!

Wrażenia niesamowite! Akumulatory naładowane na długo:-))
Życie jest piękne:-)

Zdjęcia z koncertu można zobaczyć tu.

4 komentarze:

  1. No bo on Jolu sam seks - jak powiadają, sam seks! Przystojniak jakich mało no i gra czule!!!

    Ja też na niego najwięcej uwagi zwróciłam.
    Ale sam Tord - niesamowity odbiór muzyki, nieczęsto z taką ekspresją muzyk występuje!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu! Ot, uświadomiłaś mnie w kwestii kontrabasisty;-)

      Usuń
  2. Jolu, żałuję bardzo, że nie siedziałam obok Ciebie na tym koncercie!!! Uwielbiam Jazz, cenię Torda, kocham taką muzykę! Szkoda, że mam daleko do Wrocławia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu! Może kiedyś będziemy miały okazję być razem na tego typu koncercie...
      Może odległość jaka nas dzieli kiedyś okaże się nie taka duża...
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*