wtorek, 22 maja 2012

TUSAL majowy

Z jednodniowym opóźnieniem prezentuję mój TUSALowy słoiczek. 
Jednak zanim pokaże zawartość słoiczka, pochwalę się moją TUSALową łączką, która żyje swoim życiem:-). Na łączce zadomowiła się para zakochanych pszczółek. Bez chwili namysłu dostali swoje imiona: Romek i Julka.
Te cudowne miniaturowe pszczółki zrobiła Daria, a one same pokonały drogę z drugiego krańca Polski, żeby zamieszkać na mojej łące.
Daria, bardzo, bardzo Ci dziękuję:-* Ale Ty wiesz:-).
Oto zakochana para:


A tak wygląda cała łąka:


I jeszcze z innej strony:


A to zawartość słoika. Śmieci cały czas przybywa...


Za miesiąc pokażę kolejne stworzenie. Jest tylko jeden problem i mam nadzieję, że pomożecie mi go rozwiązać. Ćma to rodzaj żeński czy męski? Mi pasuje na żeński:-) Ale w takim razie jak nazwać pana??
Czy może być CIEM??:-))))

13 komentarzy:

  1. Może Pan Nocny Motyl? Bo podział na ćmy i motyle jest umowny i mało naukowy.
    Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, Pan Nocny Motyl brzmi, jak dla mnie, zbyt dostojnie:-)
      Mój Ciem musi mieć nazwę z ....jajem;-)

      Usuń
  2. Strasznie mi się ten Twój słoiczek podoba !!
    W sprawie ćmy, może Pan Zawisak ?(jest Zawisak Darwina)
    Jeśli wybierzesz największego przedstawiciela ,wtedy to jest Atlas. Rodzaj męski jest? jest ! Chyba , że po prostu
    nadasz mu własne imię. Jak w bajce o makowej panience był motyl Emanuel.To i może być i ćma Jeremi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto, bardzo podoba mi się Twój pomysł:-))
      I drugi człon imienia już mam:-)

      Usuń
  3. Zgadzam się z Miętą w sprawie ciem (liczba mnoga!). Ten "ciem" jakoś mi nie pasuje. Po prostu ćmy - Paweł i Paula na przykład...
    Całuski!
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, szukam imienia dla jednego osobnika płci męskiej:-) Nie doczytałaś dokładnie:-))
      I naprawdę nie musi to być imię brzmiące z sensem:-)))

      Usuń
  4. Na Śląsku sie godo ćmok :))))))))
    Łączka tętni życiem i coraz więcej fauny przybywa, co to będzie, jak miejsca na wieczku zabraknie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chranno!!
      Jak na razie Ćmok to mój faworyt:-))
      Co do miejsca na łące... nie zabraknie, nie ma na to szans:-))

      Usuń
  5. A tak niewinnie się zaczęło........ Piękna łączka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja sobie pozwolę się pomądrzyć jako filolog :) Otóż "ćma" jako rzeczownik ma tylko rodzaj żeński, liczba mnoga: "ciem". Natomiast osobniki męskie po prostu nazywa się samcami (samiec ćmy) i analogicznie żeńskie - samicami ćmy. Podobny przypadek gramatyczny jest z molem - tu mamy tylko rzeczownik rodzaju męskiego (mól, l.mn. mole), osobniki określamy jako: samiec mola i samica mola.
    To tyle "mądrości", a teraz ad rem: wyszło przepiękne coś z niczego. Teraz zaczynam rozumieć, co to ten TUSAL. Pozdrawiam z Gdańska. Ela Czerwińska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, wielkie dzięki za "mądrości":-*
      Przy następnym pokazie TUSALowej łączki okaże się na co się w końcu zdecydowałam. I nie obiecuję, że będzie to sensowne i logiczne. Za to na pewno będzie "jolowe"
      PS.
      Już spieszę odpisać zupełnie prywatnie w innej sprawie:-*

      Usuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*