poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Z folklorem na Ty.

W sobotę wybrałam się do Muzeum Etnograficznego
 na powystawowy Kiermasz Wielkanocny. 
Widziałam przecudnej urody pisanki, palmy i inne ozdoby. 
Tradycyjnie najwięcej mnie było przy stoiskach z pisankami. A było co podziwiać.
 Pisanki były zdobione techniką batikową, rytowniczą i aplikacyjną.
Oczywiście piałam z zachwytu nad tymi pisankami, 
których wykonanie przekracza moje możliwości.
 Kupiłam pisankę batikową wykonaną w/g wzorów huculskich przez 
Zdobyłam też jej autograf w książce "Huculszczyzna. Kultura i edukacja"
Pani Maria jest autorką jednego z rozdziałów tej książki
 pt."Pisanka huculska - obrzędowość, symbolika, ornamentyka".

W niedzielę zaś wybrałam się do siedziby Radia Wrocław,
 gdzie w Sali Koncertowej im. Jana Kaczmarka 
odbył się jubileuszowy koncert z okazji zakończenia
 25 edycji Listy Przebojów Ludowych Radia Wrocław. 
Na scenie zaprezentowały się 4 zespoły ludowe z województwa dolnośląskiego,
 a gościem honorowym byli Golec uOrkiestra:-)
 Trzy godziny doskonałej zabawy, śpiewu, tańca:-)
Naładowałam akumulatory na długo:-)

Wiem, że dzisiaj kolejny poniedziałek, 
w którym powinnam zaprezentować SAL kawowy, 
ale że nic nie przybyło, więc tylko odmeldowuję się, że pamiętam:-)

2 komentarze:

  1. To miałaś rozrywkowy weekend :) super!! a jak nie masz kawy to zapraszam do mnie, zrobię Ci jakąś i poplotkujemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się nie dziwię zachwytom. Obejrzałam sobie te pisanki p. Mari na stronie podlinkowanej. Są cudne.Ja nawet nie mam bladego pojęcia jak się takie robi a co dopiero samemu spróbować..jakoś bym się nie odważyła :)
    Golców też lubię słuchać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo. To krytyczne także.
Mobilizujecie mnie do dalszej pracy:-*